Bygga ny blogg eller hemsidan

jag har funderingar på att flytta från blogg.se.. tycker blogg.se börjar bli ganska tråkigt och min blogg är ganska ful. Därför tänkte jag kanske byta till en egen blogg som ligger på eget webbhotell men egen domän, det hadde varit drömmen!! tänk att få äga sin egen klipskkonst.se och ha en helt egen blogg.
 
Men jag vet inte riktigt var jag ska börja, jag hittade en sida där jag kunde hitta billiga webbhotell.. men sen måste man få igång wordpress och hur gör man det. jag får helt enkelt efterforska lite på hur jag kommer igång.
 
Det viktigaste med webbhotellet är att utrymmet ska räcka till mina bilder och trafiken ska fungera, men jag tror inte trafiken till webbhotellet blir något problem eftersom jag inte har så många besökare.
 
Det finns lite olika sidor där man kan få hjälp att hitta information om webbhotell och domäner.. jag hoppas även på att det kommer en guide om hur du skapar en wgen wordpressblogg. Jag tycker den här verkar bra, kanske ska skriva och fråga ifall de kan göra en guide om wordpress.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0